Nu, n-am greşit cu nimic în titlu. Deşi multă lume m-ar contrazice. 🙂 N-am făcut decât să preiau un anunţ – distribuit prin Google AdSense – apărut pe bihon.ro.
Anunţ din care aflăm că nişte nenea „chirugi” s-au înnebunit. Unii pe alţii, probabil, cu doi n, ca la DEX. 🙂 De ce au făcut-o ni se dezvăluie mai jos: din cauză la soluţia naturală, vorba de cartier, care „eliminează varice varice”. Ăştia care au scris-o ori sînt bâlbâiţi, ori au vrut să accentueze şi să ne facă să înţelegem clar la ce se referă soluţia care eliminează. Fără operaţii, evident!
Un click pe respectivul anunţ îl duce pe cititor pe blogul unei doamne care încearcă să le convingă pe posesoarele de varice că pot scăpa de inesteticele apariţii printr-o soluţie naturelă. După ce ne salută prieteneşte – Ciao, Ionela! – vrea să ne împărtăşească bucuria ei maximă de a fi stat acasă o săptămână, timp în care i-au dispărut varicele. Tare, nu?
Nu detaliez informaţiile de pe blog; în mod sigur au publicul lor ţintă, în care eu nu mă regăsesc. Scris simpluţ de o autoare care trece de la disperarea căutării şi negăsirii unei soluţii până la „evrika-ul” descoperirii unui produs-miracol, articolul e corect gramatical. Asta faţă de anunţul care îl promovează şi care pare tradus din chineză cu ajutorul Google Translate.
Am văzut multe greşeli de editare, am făcut eu însumi o tonă. M-au enervat, dar le-am acceptat şi am încercat să le corectez. Că doar toţi greşim. Dar parcă e tare greu de înghiţit astfel de erori într-o reclamă.
Să nu se înţeleagă că am ceva cu colegii de la bihon. Nu e vina lor că tata căutărilor pe net le livrează astfel de tâmpenii, precum anunţul de mai sus. Dar, totuşi, e ca şi cum pe geamul casei mele aş lăsa pe unul să pună o foaie pe care să scrie „Vind matereale de costrucţie!” Trecătorii nu doar că s-ar amuza, dar ar şi arăta cu degetul spre casa mea: „Uite ce scrie la ăla pe geam!”
Şi parcă nu mi-ar pica bine să fiu asociat cu ăl de a generat anunţul.