Biroul de acasă, mai important ca oricând. Cum îl alegi pe cel potrivit?

Acum, când mulți ne-am mutat activitățile de la serviciu acasă, biroul devine un element de mobilier mai important decât oricând. Dacă până acum îl vedeam ca un lucru pe care îl puteam înlocui, la nevoie, cu masa din bucătărie sau cu cea din sufragerie, munca de acasă ne determină să-l privim cu alți ochi.

Așa că avem nevoie de un birou practic, util, nu foarte mare, ci adaptat spațiului din locuință și, desigur, nevoilor noastre. A, să nu uităm: trebuie să facă față nu doar revărsărilor noastre de idei mărețe și inovatoare, ci și… ceștilor de cafea, nelipsite din atmosfera de birou. 😊

Și cum biroul de acasă nu se potrivește cu cel de la… birou, adică de la serviciu, trebuie să îl privim într-o lumină parțial diferită. De exemplu, dacă nu stăm într-o casă spațioasă, e recomandat să ne îndreptăm spre unul compact, cu multe sertare. Astfel vom avea loc de depozitare pentru mai multe documente, instrumente de scris ori elemente de papetărie pe care, la serviciu, le așezăm în mod uzual pe birou, alături de laptop sau calculator, telefon și lampă.

Câteva ponturi despre alegerea unui birou

Când vrem să ne alegem un birou pentru acasă ținem cont de trei lucruri: să se potrivească locului/camerei în care îl amplasăm, să ne fie util și… să ne placă. Chiar dacă această din urmă condiție este, desigur, subiectivă și ține de fiecare în parte, există, totuși, câteva reguli de care e bine să ținem seama când navigăm pe internet ori batem magazinele în căutarea biroului dorit.

Înălțimea: un birou trebuie să aibă o înălțime cuprinsă între 73 și 76 de centimetri. În acest fel permite, în primul rând, scaunului să intre cu brațele sub birou, iar utilizatorul va avea o poziție comodă și corectă, cu picioarele sub birou.

Apropo de poziția comodă la birou, aceasta trebuie să vă permită redactarea lejeră la tastatură, cu un unghi drept format între brațele aflate în poziție verticală și antebrațele așezate orizontal pe birou. Iar ca durerile de spate să nu-și facă simțită prezența – ce bine ar fi, nu? 😊 – este recomandabil ca picioarele să nu stea suspendate în aer, ci să atingă podeaua.

PRODUSE RECOMANDATE

Dacă biroul ales are sub sau peste înălțimea recomandată intervine riscul poziției incomode pe care sunteți obligat să o adoptați. De exemplu, dacă biroul e mai scund, veți fi obligat să stați departe de acesta, pentru că brațele scaunului nu intră sub el. În schimb, dacă înălțimea e prea mare, o să simțiți asta în poziția inconfortabilă și în durerile de umeri care o urmează.

O altă regulă care e bine să ținem seama este cea a lungimii și lățimii biroului. Să le luăm pe rând.

Specialiștii recomandă ca un birou care să vă permită așezarea unui calculator sau un laptop plus alte câteva obiecte de tipul agendei, telefonului și unor hârtii A4 trebuie să aibă o lungime de 130 de centimetri. Desigur, pentru că nu suntem la fel și nevoile noastre sunt diferite, fiecare utilizator poate să stabilească lungimea biroului în funcție de necesitățile sale, de spațiul avut la dispoziție în încăpere, dar și de forma mobilierului.

De exemplu, dacă aveți nevoie de un spațiu de lucru mai mare, unde să așezați laptopul, mai multe documente, agendă, telefon, rechizite, chiar niște bibliorafturi, veți alege un birou mai lung.

Când vorbim de lățimea biroului, aceasta este stabilită în funcție de scopul pentru care ne dorim un astfel de element de mobilier. Majoritatea utilizează biroul mai ales pentru a scrie la calculator sau la laptop. Ei bine, în acest caz există o metodă empirică, dar cât se poate de valabilă: regula brațului perfect întins. 😊 Pe scurt, asta înseamnă că între ochi și monitor este indicat să existe o distanță egală cu o lungime de braț. Astfel, lățimea unui birou trebuie să fie cu ceva mai mare decât lungimea unui braț, ținând cont că și în spatele monitorului trebuie să existe spațiu; nu mult, pentru că oricum nu-l folosiți.

PRODUSE RECOMANDATE

Utilitate, rezistență și stil 

Dacă aveți o mulțime de lucru de care e nevoie în activitatea dumneavoastră – acte, rechizite, acte, ștampile – un birou cu sertare mari și încăpătoare ori cu rafturi vă este cel mai indicat. Spațiile de depozitare vă ajută să aveți o zonă de lucru ordonată, aranjată, care să permită accesul imediat și facil la orice obiect aveți nevoie.

Un birou apropiat de idealul pe care vi-l doriți trebuie să fie rezistent și să îmbine utilitatea cu aspectul plăcut. Cele mai multe astfel de elemente de mobilier sunt realizate din lemn masiv, din PAL sau MDF, așezate pe un cadru metalic.

Vă puteți alege biroul și în funcție de stilul dorit. Ori sunt adeptul designului clasic, ori al celui modern îmbinat cu cel industrial, totul e să vă placă biroul ales. Plus, să se încadreze perfect în spațiul în care este amplasat.

Și încă un lucru: dacă munca istovitoare la birou necesită o mică pauză, dar timpul nu vă e tocmai un prieten, puteți continua activitatea întins pe canapeaua din cameră. Iar pentru asta e recomandabilă o masă de laptop, care vă oferă confortul necesar în minutele cât vă despărțiți de birou.

PRODUSE RECOMANDATE

(ACEASTĂ POSTARE ESTE UN ADVERTORIAL)

1 Comment

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.