Cand eram pustan, stiam ca orice are patru roti, patru usi si un motor era clar Dacie. O desenam ca atare si o aratam mandru ca am schitat „o Dacii”. Prima mea masina.
Altcumva nu se putea. Exact cum toate raurile din tara erau Crisuri sau cum pentru olteni – scuze, domnu’ Bunoiu – marea e „valeu, muica, ce de Jii!”Pe vremea aceea, in anii ’80, Dacia era stapana drumurilor din Romania. Cred ca 90% dintre romanii care aveau masina erau detinatori de Dacii, restul Lada, Moskvici, Trabant si alte asemenea.
Totul a inceput cu micuta Dacie 1100. Parintii o mai tin minte.
Prima masina care mi-a ramas intiparita in creier ca un tatuaj imposibil de scos – hmmm, tatuaj pe creier, am zis-o 🙂 – e Dacia 1300 a lui Ghita, vecinul meu. Rosie si cu numarul 2-BH-4644.
Era „faina” si Ghita avea grija mare de ea. Cred ca era mandru de Dacia lui, printre singurele de pe strada mea. Ii stiam sunetul motorului si o recunosteam din alte zeci (ca sute nu am vazut decat dupa revolutie).
Oamenii le foloseau la orice. Chiar si la carat de saci.
Cand am mai crescut am invatat ca sint si alte masini. Fiat, Mercedes, Renault, Ferrari…Ferrari, sint fan inca de la prima cursa de Formula 1 pe care am vazut-o… Si, ca tot veni vorba de curse, unii s-au distrat si au facut batrana Dacie eroina de „Need for speed”.
Dar nu asta e subiectul acum. Au aparut, rand pe rand, alte modele de Dacia: Liberta, Nova, Supernova.
Am facut scoala de soferi pe o Dacia. SuperNova. Fratelo si-a luat, a doua masina, o Dacia 1310, si apoi un Logan. Bune, dar nu m-au pasionat. Mi-am zis chiar ca niciodata nu sa fiu mandrul proprietar al autoturismului national. Nu mi-au placut liniile drepte, colturile nerotunjite. Decat o Dacia noua, preferam Opelul meu vechi, dar comod.
Prima modificare in optica asta de hipodrom mi-a produs-o un model prezentat la un salon auto, in urma cu vreo 2 ani. Dacia Steppe. „Daca o fac pe asta, o cumpar”, am gandit atunci. Nu au facut-o, dar a aparut Loganul MCV. Dragut, dar parca lipsea ceva….
Acum am vazut Sandero. Nu pot sa zic ca-s extaziat, dar recunosc ca e o masina cu aer occidental. Ceva ce lipsea batranei Dacii. E atragatoare prin modul in care arata, dar si prin pret.
In sfarsit altceva. Abia astept sa o vad „pe viu”.
Ioana, here I come 🙂
scrie mister labosheanu, scrie!!as scrie si eu dar polo-ul romanesc imi mananca vremea asa cum imi mananca televiziunea sanatatea!daca maine vin la lucru si nu e cald…cred ca sunt in stare sa lesin cu bataia pe careva!!las’ ca termin eu turneul duminica si bag un post la mine pe blog de o sa le mearga la inima…
sanatate taica!
baga, mare, domnule. da’ nu inteleg de ce esti nervos. sa nu-mi spui ca polo e moca? sau televiziunea un fel de tbc?
Vremuri, vremuri. Cand eram doar un pustan (four hundred years ago, in the highlands of Scotland) pe strada mea era unu’ mare, gras, cu palarie de cowboi si cu un Buick albastru, mare, gras, de neam prost.Consuma cat toate Daciile de pe strada la un loc. Si mai erau nemtii care veneau in control la fabrica de confectii de peste drum. Ei conduceau un VW Golf (1) care parea rupt din filmele SF si un Audi „butoias” rosu care pun pariu ca ii aducea soferului cate o romanca proaspata in fiecare delegatie. Cat despre Dacia cea noua…poate ca mi-as cumpara. S-o vad mai intai.
mai, sa stii ca loganul este o masina buna. am batut cu ea juma de tara…si mi-a placut. dar o cam depaseste traficul. pentru cum se circula acum iti trebuie o masina cu peste 100 de cai. minim. saraca masinuta avea numai 75. te cam rugai de ea in depasiri. in rest era perfecta. ieftina si usor de intretinut. iar cu ce am acum ma pot lauda dar inca mai incape. de as avea ceva banuti mi-as lua un ford mustang de asta nou.
Adi!
Here I am.
Tu nu ai fost foarte entuziasmat, eu insa da. Nu pentru ca sunt femeie sau pentru ca sunt usor impresionabila sau pentru ca ma ocup (si) de promovarea noii Dacia ci pentru ca Sandero chiar e frumoasa. E un pic din fiecare masina straina de pe piata din categoria ei. Si pretul va fi sub orice masina straineza din gama ei. Si pentru ca e un hatchback reusit. Si pentru ca doamele si domnisoarele se vor da in vant dupa ea dar si domnii mai tineri. E un model tineresc care va prinde.
Mie chiar imi incanta ochiul.
Ne vedem in iunie in ea;)
Kisses
P.S. E momentul sa incepem sa dam crezare si masinilor autohtone. Stai sa vezi Loganul facelift….