Oradea la Report. City Report

Nu obişnuiesc să (ap)laud acţiunile administraţiei locale, de oriunde ar fi şi orice culoare politică ar avea. Treaba unor edili e să ia măsuri pentru ca oamenilor dintr-o localitate să le fie bine: să aibe servicii, drumuri, taxe reduse etc. Nu e nevoie să fie ridicaţi în slăvi pentru că-şi fac treaba. De aceea i-am ales.

Totuşi, recunosc că o iniţiativă a autorităţilor locale din Oradea mi-a plăcut. Şi chiar am lăudat-o, acum şi public, pentru că a pus tehnologia în folosul orădenilor, dar şi a Primăriei. E vorba despre o aplicaţie pe mobil ori tabletă, prin care pot fi sesizate autorităţilor problemele din oraş.

Nu ştiu câţi au accesat Oradea City Report (s-a lansat doar vinerea trecută), dar ştiu că majoritatea avem smartphone. Deci suntem potenţiali clienţi. Şi nici nu trebuie să avem buletin de Oradea. Chiar şi cei care sunt în trecere prin oraş pot anunţa online situaţiile de care se izbesc.

Oradea City Report

De la drumuri pline de gropi, iluminat lipsă, deficienţe în transportul în comun, avarii la reţele de apă, gunoaie aruncate pe stradă, maşini abandonate printre copaci ori chestii legate de ordinea publică – toate pot fi anunţate fără să mai fi nevoit să dai o fugă, consumatoare de timp 🙁 , până la Primărie.

Foarte deşteaptă e posibilitatea de a ataşa fotografii, ca să identifici mai bine situaţia, şi chiar de a indica locaţia prin GPS. Aplicaţia e uşor de utilizat, iar cei care adresează petiţii primesc răspuns prin SMS despre stadiul în care se află reclamaţia lor: înregistrată, în lucru sau rezolvată.

Oradea City Report1

E clar că se vor găsi şi glumeţi care vor sesiza că pisica vecinului miaună prea tare ori că pe scară e un miros suspect de fasole 😀 , dar anunţurile lor vor ajunge direct la recycle bin.

Chiar şi fără să te înregistrezi, poţi să vezi ce au mai reclamat oamenii. Plus că poţi să formulezi offline petiţia şi să o trimiţi când dai de net. M-am uitat ieri cu colegul Bogdan Costea peste reclamaţiile depuse de vinerea trecută, când a fost lansată aplicaţia. Din aproape 100 de peţiţii, 30 erau deja rezolvate.

E clar că aplicaţia asta nu va rezolva toate problemele oraşului. Şi nici măcar o mică parte dintre ele – de exemplu, nu putem lupta aşa împotriva creşterii taxelor anunţate de Primărie 🙁 . Dar măcar îi face pe oameni să se implice, să folosească mobilul şi pentru alte lucruri decât jocuri ori Facebook.

Dacă vrei să faci ceva, trebuie să te implici. Oricum, chiar şi aşa, cu telefonul.

P.S. Aprecieri merită dezvoltatorii aplicaţiei. Au făcut un lucru simplu şi folositor. Am înţeles că vor urma alte două: una ca să ne plătim de pe mobil taxele – evident – şi alta ca să află evenimentele din oraş.

Fără categorie

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.