Recunosc: fac parte din cei 60% dintre români despre care statisticile oficiale spun că au probleme cu vederea. Sunt „ochelarist”, 🙂 dar numai cu jumătate de normă. Adică port ochelari doar atunci când conduc. În rest, absolut toţi membrii familiei mele – de la doamna mea până la cel mai tare nepot-vlogger 🙂 – toţi sunt mândrii posesori permanenţi de ochelari.
Iniţial nu am vrut în ruptul capului să accept că am nevoie de lentile. „Sînt tânăr şi mai trebuie să treacă decenii peste mine până să port ochelari.” Ştiţi, trăiam cu ideea aia arhaico-ciudată că doar cei în vârstă reprezintă publicul ţintă al oftalmologilor. Până într-o zi când, sătul de „ceaţa” care acoperea scrisul de la televizor, am decis: AM NEVOIE DE OCHELARI.
Am acceptat faptul că anii de privit în ecranul calculatoarelor şi monitoarelor din redacţie – şi nu doar asta – au lăsat urme în ochii subsemnatului. Aşa că am stabilit că e obligatoriu să iau măsuri.
Cum am ajuns să-i găsesc pe cei mai buni
Am acţionat ca un reporter. 🙂 L-am întrebat mai întâi pe prietenul Google despre vedere slăbită, cauze, dioptrii, lentile, tipuri de rame. Prins între termeni de specialitate şi complet în afara domeniului, mi-am zis că, totuşi. e cel mai bine să cer sfatul unui specialist. Al unei persoane care să mă îndrume, să-mi explice, să-mi recomande.
Pe scurt: am căutat INFORMARE şi CALITATE. Că doar e vorba de sănătatea mea.
Şi am găsit. 🙂 Chiar în Oradea mea şi tocmai în buricul târgului. Iar pentru că trebuia să poarte un nume, „părinţii” i-au spus simplu: OPTIone.
Am aflat de magazinul de ochelari – cum l-am notat în telefon – de la un amic care îi trecuse pragul cu ceva timp în urmă. Îl ştiam extrem de atent la detalii, o adevărată colecţie de întrebări la care nu se lăsa până nu găsea răspunsuri. În plus, magazinul e chiar pe Corso, iar acela nu-i orădean care nu se plimbă măcar săptămânal pe pietonala de pe Republicii. 🙂
De ce OPTIone?
Prima bila albă pe care am dat-o a fost pentru stabilitate şi experienţă: Republicii 10A – superbul Palat Stern, recent refăcut – e adresa magazinului încă de acum 10 ani. Adică de atunci când Oana Bungău, optometrist de profesie, deschidea prima ei afacere în domeniu, în franciză. Cinci ani mai târziu era lansat brandul OPTIone. „Am vrut să fac o legătură între domeniul optometriei, oftalmologiei şi faptul că vrem să fim mereu numărul 1. Şi ne străduim în fiecare zi să reuşim”, spune doamna Bungău.
De-a lungul unui deceniu afacerea a crescut continuu. Nici măcar perioada de criză nu a reprezentat o piedică. Ba chiar în 2011 apărea al doilea punct de lucru OPTIone. Tot în centrul Oradei, pe strada Madach Imre, la numărul 5. Un brand puternic rămâne întotdeauna în centrul oraşului şi în centrul atenţiei, nu? 🙂
Secretele succesului? Hmmm, nu cred că le putem numi secrete. Vorbim de fapt de felul profesionist, uman, îndreptat spre client, cu care Oana Bungău şi soţul său îşi privesc afacerea.
„Acordăm foarte mare atenţie pacientului. El vine la noi şi nu ştie exact ce vrea; de aceea are nevoie de ajutor, de îndrumare, să afle cât mai multe detalii. Exact asta oferim noi la OPTIone: INFORMARE şi educarea vederii”, spune doamna Bungău.
Iar asta confirm şi eu: am întrebat câte în lună şi în stele despre ochelari – meseria m-a învăţat că singura întrebare aiurea e cea nepusă – şi am primit răspunsuri. Despre rame, lentile, „plus” şi „minus”, dioptrii.
A fost a doua bilă albă din partea mea. 🙂
„Oamenii sunt receptivi şi reacţionează foarte bine la informaţiile pe care le transmitem noi. Sunt mulţumiţi că au aflat ce îi interesează şi, chiar dacă nu cumpără nimic pe moment, se reîntorc”, spune Marcel Bungău, asociat Optione.
Calitatea contează
Să nu credeţi că nu am întrebat şi de materialele cu care se lucrează şi de echipamentele folosite pentru determinare dioptriilor şi realizarea lentilelor. N-oi fi eu specialist, dar îmi place CALITATEA şi sunt dispus să plătesc pentru ea. Nu fac rabat când e vorba de sănătatea mea.
Lucrurile bune, de valoare, îşi justifică preţurile, pe când propria experienţă m-a convins că ieftin nu înseamnă niciodată o economie pe termen lung. Din contră.
Am aflat astfel că OPTIone lucrează cu parteneri şi cu dispozitive premium. Laboratorul beneficiază de echipamente moderne, de ultimă generaţie, printre care şi cea mai performantă maşină de şlefuire a lentilelor. Apropo de asta, „avem posibilitatea să personalizăm lentilele după configuraţia ramelor şi nevoile pacienţilor”, explică Oana Bungău.
Printre furnizorii de top ai OPTIone se numără Kering – care are în portofoliu produse Gucci, Bucheron, Cartier sau Puma. Şi vă mai pomenesc de un alt furnizor premium – Luxottica e cel mai mare distribuitor de rame pentru ochelari din lume – numai de dragul de a-mi imagina cum daţi aprobator din cap când citiţi de branduri precum Ray-Ban, Oakley, Armani, Burberry, Bulgari, Chanel, Dolce&Gabbana, Michael Kors, Prada sau Versace. 🙂
Iar la toate acestea se adaugă calitatea profesională a specialiştilor OPTIone: „Ne instruim permanent. Mergem la cursuri, la seminarii, suntem mereu la curent cu tot ce e nou în domeniu”, spune doamna Bungău.
Suficiente motive pentru bila albă cu numărul trei.
Fidelitate şi viitor
OPTIone înseamnă şi fidelitate. „Avem clienţi care vin de ani şi ani numai la noi. Pe mulţi îi ştim după nume”, zâmbeşte doamna Oana. Pentru ei sunt pregătite pachete de beneficii. În plus, specialiştii Optione oferă soluţii personalizate şi angajaţiilor companiilor care încheie parteneriate pentru servicii medicale oftalmologice (consultaţii sau tratamente) şi servicii de optică medicală.
În toate aceste condiţii, viitorul arată bine pentru OPTIone.
„Ne văd crescând de la un an la altul. Avem alături specialişti excelenţi, furnizori de top şi echipamente moderne. Vrem să evoluăm, vrem să ajutăm pacientul să înţeleagă cât de important e să aibă o vedere sănătoasă. Şi vrem să punem umărul la ridicarea oraşului nostru drag, aşa cum am făcut-o dintotdeauna Aici am început, aici ne-am dezvoltat şi aici copiii noştri vor duce mai departe afacerea”, este convinsă Oana Bungău.
P.S. Mi-s dragi oamenii faini, care fac ceva pentru cei din jur, pentru comunitatea căreia îi aparţin. Oamenii care îşi tratează clienţii cu atenţie, bun simţ şi responsabilitate. Oamenii care nu pun în faţă câştigul cu orice preţ, ci dezvoltarea sănătoasă, bazată pe experienţă şi profesionalism.
Vă mai miraţi atunci că în geanta mea de jurnalist, pe lângă agendă, vreo 3 pixuri şi telefoane, se află mereu o pereche de ochelari de la OPTIone? 🙂
(ACEASTĂ POSTARE ESTE UN ADVERTORIAL)