O mică manevră de Black Friday

Mă duc să cumpăr folie de protecție pentru telefon. O fi Black Friday prin magazine, dar chiar aveam nevoie de o folie. Care, apropo, nu avea nicio reducere, oricât am căutat.

Mă opresc la o ”insulă” de profil dintr-un centru comercial din Oradea. Tipul, serviabil, observă că am în mână un încărcator nou-nouț. Pe care, apropo, marele producător din țara cunoscută la un moment dat ca un ”tigru asiatic” nu ți-l mai livrează în pachetul cu telefonul și te pune să-l iei separat. Nu-s bani mulți, dar nu e corect. Asta e altă discuție.

Revin.

”- L-ați luat de la… (nume de magazin de profil, care se laudă cu prețuri mici)?”

Confirm.

”- Cât ați dat pe el?

– 56 de lei.

– Bun. A fost 60 și ceva până săptămâna trecută. Apoi l-au ridicat la vreo 80 și ceva și acum l-au scăzut de vinerea neagră. 🙂 Oricum, la noi e dublu ca preț.

Apreciez sinceritatea omului. Dar îmi confirmă încă o dată strategiile magazinelor care ne iau drept idioți și aplică o schemă care m-a făcut ca, de ani de zile, de Black Friday să nu cumpăr ceva decât dacă am neapărată nevoie. Și dacă găsesc cu adevărat o reducere la ce mă interesează – pentru asta urmăresc prețurile cu câteva săptămâni dinainte.

”Vinerea neagră” rămâne pentru mine o strategie de marketing prea puțin convingătoare. Dar reușește în milioane de alte cazuri, așa că e aplicată în continuare cu succes. Bine ar fi, totuși, să mai deschidem larg ochii și să strângem punga atunci când e cazul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.