97,5 milioane de telespectatori din State – adica de aproape 5 ori populatia Romaniei – au urmarit duminica finala Superbowl-ului american. Doar ultimul episod din MASH, din 1983, a avut o audienta mai mare dincolo de ocean, vreo 103 milioane de fani in fata televizoarelor.
Dar nu asta e impresionant. In cele cateva ore de meci si discutii programate dinainte si dupa meci, reteaua FOX a vandut publicitate de 250 de milioane de dolari. Asta in conditiile in care intreaga piata de publicitate din Romania a fost anul trecut de 300 de milioane de euro. In timpul meciului, un spot de 30 de secunde s-a vandut cu 2,7 milioane de dolari. Doua marci de bere s-au aflat in topul reclamelor difuzate la Super Bowl: „Budweiser” si „Bud Light”.
Alea chiar ca au facut valuri in tribune.
Alte cote, alte niveluri, alta viata.
Am vazut si eu meciul, dar, in afara faptului ca am realizat ca americanii stiu ca faca spectacol din orice si fara guma de mestecat si-ar pierde rostul existentei, nu am prea inteles mare lucru. Raman eu cu fotbalul nostru, cu baschetul, handbalul, rugbyul si snookerul. Mult mai normale din orice punct de vedere.
americanii astia nu-s sanatosi. ce naiba le place la fotbalul ala al lor…am vazut un pic din meci comentat de comentatori ramani…erau asa de excitati de parca era finala cupei campionilor… si cred ca nu a vazut meciul aproape nimeni…
ii imita pe americani….dar la noi e romania …alte idei alte obiceiuri…
si nici nu inteleg regulile… cand marcheaza ….cand e 11 metrii???????????????
metri
fratelo, pentru ei e importat spectacolul…de aceea, cand vad ceva organizat, cum e fotbalul european, nu la noi, ci prin Anglia, Germania si alte alea, se mira si nu pricep. Cum sa priceapa ei filosofia unui sport care se gandeste, nu se produce pur si simplu, ca la ei? 🙂