Chiar mă întrebam când o să le vină rândul.
Până acum, zidurile caselor şi mai apoi stâlpii de orice fel – de lemn, metal ori beton – erau clasicii agenţi publicitari stradali. Oricine poate lipi pe ele/ei câte un anunţ sau un afiş prin care promovează un eveniment, oferă un serviciu sau dă de veste despre o vânzare/cumpărare/închiriere. Fără voia lor, zidurile şi stâlpii s-au transformat în zone de informare şi promovare.
Acum în Oradea a apărut „zebra” publicitară. Eu zic că e mult mai de impact decât „colegii” descrişi mai sus. Pe lângă case şi stâlpi trecem deja fără să acordăm prea multă importanţă bucăţilor de hârtie care flutură de pe ele. În schimb, la trecerea de pietoni sîntem mereu cu ochii în patru, măcar pe principiul „fii atent pe unde mergi”. 🙂 Aşadar, „zebrele” sînt mereu scanate de pietoni, deci ofertante pentru publicitari. 😉
Un sait de recrutare a forţei de muncă – din câte mi-am dat seama – a ales să îşi „posteze” anunţul şi să se promoveze fix pe prima linie albă a „zebrelor” pentru pietoni.
Impactul e garantat. Am văzut mai multe persoane care se opreau şi se uitau să vadă ce scrie pe asfalt. Investiţia în promovare e minimă: un şablon şi o cutie de vopsea, care îţi ajunge pentru zeci, poate sute de treceri de pietoni.
În schimb, nu ştiu cât de legală e o astfel de promovare. Din cunoştinţele mele de legislaţie rutieră, e interzis să fie pus ceva pe indicatoarele şi semnele de circulaţie. Dar asta o poate spune mai bine un expert în domeniu. Până atunci, inedita idee îşi arată efectul, în sensul că oamenii citesc anunţul pe care sigur l-ar fi ignorat dacă era tipărit şi aruncat pe un stâlp.
Sînt curios dacă impactul se simte în numărul de accesări ale saitului care îşi face astfel reclamă. 🙂
Nelămurirea mea e aceeaşi: E LEGAL?
Poc amendă ! (aşa ar trebui)
@Mortu Aşa ar trebui. Dar n-am auzit să se fi dat vreo sancţiune în sensul ăsta.