Sînt mai multe lucruri pe care le apreciez la o persoană: corectitudinea, respectarea cuvântului dat şi a omului cu ori pentru care lucrezi, profesionalismul şi naturaleţea. Evident, sînt şi altele, dar astea le caut în primul şi în primul rând când am nevoie de un specialist care să-mi facă un serviciu. Iar când zic specialist nu o spun în sensul peiorativ. Ştiu că mulţi se cred profesionişti doar cu numele. E, pentru mine există un singur fel de specialişti: cei cu calităţile enumerate mai sus.
Greu de găsit? Hmmm, da şi nu, depinde de cum şi unde îi cauţi şi dacă te respecţi pe tine.
Să mă explic. Eu ţin la lucrurile mele. Am muncit pentru ele, mi le-am luat pe banii mei/ai familiei, aşa că nu-mi permit să le las pe mâna unora care se prezintă pe vreun portal de anunţuri drept genii ale reparaţiilor/zugrăvelilor/instalaţiilor de orice fel. Nu cred în genialitatea lor; m-am fript de câteva ori, chiar recent. Prefer să apelez la profesionişti atestaţi, oameni care au studiile, experienţa şi sculele necesare, care îmi dau garanţie şi nu-mi iau banii doar ca să vină să vadă aparatul. De admirat, pot să-l admir chiar eu, gratis. De reparat pe bune pot doar specialiştii.
Că sunt persoane care au calităţile enunţate la începutul postării m-am convins după ce, mânat de o experienţă personală cu un nenea reparator ocazional de maşini de spălat (unul de genul „n-are nimic, v-am curăţat-o un pic şi merge lux. 20 de lei vă costă”), am început să mă documentez pe net de ce aparatul din baie continua să se zguduie şi să facă nişte zgomote ciudate.
Aşa am ajuns pe pagina unor tineri din Bucureşti – masterservice.ro, care se ocupă cu – evident – reparatii maşini de spălat. Acolo am găsit explicaţii pe înţelesul meu de nespecialist despre ce poate să apară în neregulă la o maşină de spălat. Sincer, mi-a plăcut că nu m-au luat cu termeni tehnici şi cu figuri de genul „numa’ noi v-o facem ca nouă”.
Al doilea lucru care m-a făcut să rămân pe bucăţica lor de internet şi să citesc mai departe: au postat pe pagina lor o listă cu problemele des întâlnite la astfel de electrocasnice – asta ca să înţeleagă orice că nu pentru orice zgomot maşina se cere în service. Al treilea lucru, strâns legat de al doilea – sînt logic, nu? 😉 – a fost faptul că ei vin la domiciliul clientului şi fac constatarea GRATIS. Până la ei n-am auzit asta de la nimeni. Nici măcar la Viena, unde austriacul – instalator sau ce-o fi – te taxează de te ustură doar că-şi plimbă dorsalul până la „haus-ul” tău personal.
Aşadar, dacă tu chiar ai o problemă, ei îţi spun şi ori ţi-o rezolvă pe loc, ori, dacă eşti de acord, duc aparatul în service. Fără vrăjeli tehnice, fără abureli semantice din care să reiasă că maşina ta e o catastrofă. Pur şi simplu afli ce trebuie reparat. Aici intervine a patra chestie care mi-a plăcut maxim: au un mic depozit cu toate piesele de schimb necesare, pentru orice maşină (se pricep la orice marcă). Adică, nu mai trebuie să asculţi placa: „nu avem acum, sunăm la depozit şi o trimit ei în 5-7 zile. Lucrătoare.” Oamenii îţi respectă timpul, deci te respectă pe tine.
Nu-i cunosc personal, dar mi-a plăcut naturaleţea cu care şi-au prezentat afacerea şi în care au scris despre ei. Despre cei trei prieteni care au început acum 13 ani cu reparatul unor electrocasnice pentru cunoştinţe. Despre cum au învăţat şi au devenit mai buni în timp. Despre cum îşi respectă clienţii şi munca.
I-am simţit oameni deschişi, faini, naturali, punctuali şi corecţi. Profesionişti, genul pe care îl apreciez şi pe care îmi doresc să-i văd în orice domeniu.
Verdictul meu: dacă stai în Bucureşti şi ai probleme – inevitabile, de altfel – cu maşina de spălat, caută-i pe băieţii de la MasterService. Deocamdată eu încerc să rezolv o dilemă: cum să-i conving să deschidă o reprezentanţă şi în Oradea? 🙂
(ADVERTORIAL)