Când merg la cumpărături, de obicei îmi las mașina în parcare la o distanță apreciabilă de intrarea în magazin. Nu că aș fi un cetățean model, care nu parchează fix în calea cărucioarelor cumpărătorilor. Dar nici nu-s bizonul care să ocupe zonele destinate persoanelor cu handicap ori familiilor cu copii (o fac alții, sănătoși tun ori burlaci). Iar celelalte locuri sunt – cu rare excepții – ocupate.
Apropo de asta: ați observat, sunt convins, că în parcările multor magazine din Oradea, mai ales ale celor de cartier, nu ai pur și simplu unde să îți lași vehiculul. Deși înăuntru sunt puțini clienți, parcarea geme de mașini.
Explicația era simplă: majoritatea locurilor era ocupată de locatarii blocurilor din jur care-și parcau vehiculele pe locurile dedicate clienților. Nu-i interesau anunțurile prin care erau amenințați cu blocarea roților dacă stau mai mult de o oră sau două. Dar nici reprezentanții magazinelor nu se agitau să facă ordine. Din contră, i-au tolerat ani la rând.
Parcare revendicată de proprietar
Așa că mare mi-a fost mirarea 😉 când am aflat că șefii unui magazin din oraș au hotărât să ia taurul de coarne. Să rupă pisica, dacă vreți o altă expresie de origine ”animală”. 😀
În parcarea magazinului Lidl de pe strada Tudor Vladimirescu au început să fie împărțite avertismente, prin care șoferilor care își ”uitau” mașinile în parcare li se cerea să-și ia vehiculul și să-l ducă unde or găsi alt loc gratuit.
Scris decent, documentul explică faptul că parcarea e doar pentru clienții Lidl. În plus, durata maximă de staționare e de două ore.
Măsura e binevenită, mai ales că zona face parte din cele unde găseai loc destul de departe de intrarea în magazin. În plus, într-o vreme samsarii de mașini transformaseră locul în expoziție cu vânzare.
Rămâne de văzut dacă avertismentele vor fi puse în practică. Nu de alta, dar cred că noi înțelegem doar de sancțiuni aplicate fără discuții. Poate că nu se va face ordine din prima. Sunt convins însă că arderea la buzunar își va face efectul în cele din urmă.
Exemplul Lidl din Ioșia e unic, din câte știu, în Oradea.
Am auzit că se aplică în Cluj, dar nu știu cu ce rezultate. N-ar fi rău să îl aplice toate magazinele de acest gen din oraș – Profi, Penny și chiar Kaufland, deși în cel din urmă caz magazinele sunt plasate (cu o excepție) la ieșiri din oraș.
Nu de alta, dar la Profi-ul de pe Dacia (foto sus), de exemplu, folosirea avariilor a devenit modă printre șoferi, care de cele mai multe ori nu pot parca normal din cauza mașinilor locatarilor din zonă. Nu că aș avea ceva cu cei din urmă, dar problema lor poate fi rezolvată și în alte moduri. Primăria ar putea da un răspuns, nu? 🙂