Clienți abandonați la coadă. De ce atâta nesimțire și cât de simplă e soluția

Sunt convins că, măcar o dată în ultima lună, cei mai mulți dintre români s-au pus la o coadă, la bancă, la punctul vreunui operator TV ori de telefonie ori la Electrica.

Dacă faceți parte dintre cei menționați mai sus, înseamnă că mă înțelegeți când spun că toate astea sunt situații în care instituțiile ori firmele cărora le dați banii dau dovadă de lipsă de respect față de clienți.

De câte ori nu vi s-a întâmplat să așteptați la un ghișeu și să constatați că o persoană sosită după voi își rezolvă treburile mai iute doar pentru că funcționarul/angajatul de la ghișeul alăturat s-a mișcat mai repede?

Blocaje și stress la coadă

Apropo, ai nevoie de experiență și de un ”nas” bine antrenat ca să-i observi din prima pe cei mai rapizi. Astfel nu vei aștepta zeci de minute doar pentru că un funcționar are ritm de melc. Același lucru îl eviți și dacă faci o simplă scanare a grupului de la coadă și remarci că unii poartă zeci de documente cu care îi va răpi celui de la ghișeu minute bune.

Și, chiar dacă urmezi acești pași, există posibilitatea să se întâmple ceva și să intervină un blocaj chiar în fața ta. Și iar ajungi în situația în care cei trei clienți intrați după tine să își rezolve actele în fața ta doar pentru că s-au pus la o coadă mai… ”rapidă”. 🙁

Soluția e simplă

S-ar putea ca unii să aveți tupeu și, schimbând brusc rândul, să vă așezați la coada alăturată, în fața celor veniți după voi. Riscați un mic conflict verbal, dar vi-l asumați. Alții le cereți firmelor/instituțiilor să ia măsuri.

Unele companii s-au conformat, altele preferă să ignore clienții. Deși soluția e extrem de simplă: automatul pentru numere de ordine.

Folosit de ani buni în afara țării, aparatul face ceea ce îi spune nume: face ordine între cei veniți cu diverse probleme. Metoda elimină problemele legate de funcționari mai experimentați sau mai înceți. Nici măcar nu mai trebuie să te așezi la coadă. Poți sta pe coridor la o cafea sau să trimiți un mail de pe telefon.

În momentul în care îți vine rândul, își auzi strigat numărul și te duci la ghișeul indicat. Totul civilizat, liniștit, de bun simț.

Totuși…

Metoda funcționează foarte bine la Primăria din Oradea, unde a eliminat circulația prin birouri, așteptarea la cozi interminabile și nervii contribuabililor.

În schimb, sunt multe alte locuri unde clienții sunt puși să aștepte când la o coadă, când la alta. Uneori chiar li se închide ghișeul în nas ori funcționarul/angajatul se ridică și pleacă în pauza de masă. E dreptul lui – corect, dar pentru client continuă aventura așteptării.

Drept urmare, m-aș bucura să văd aplicată soluția numerelor de ordine și în bănci (cel puțin Banca Transilvania știu că nu are în Oradea un astfel de aparat), la Digi (cu ceilalți operatori nu am interacționat, deci nu știu dacă au un astfel de aparat) ori la Electrica.

Eu, ca și client, aș aprecia gestul. Și l-aș menționa imediat pe blog. No charge. 😀

sursă foto: b365.ro

3 Comments

  1. O sugestie pt. cei care doresc sa faca plata facturilor de Electrica-acestea pot fi facute atat cash, cat si per card, in oricare magazin Profi din Oradea. Trebuie doar intrebat la casele de marcat, au o casa special pt. asta.

  2. Asta e motivul principal pentru care imi fac cumparaturile online, m-am lasat de „hai sa mergem in mall la cumparaturi” in fiecare weekend.. scutesc jumatate de zi cel putin. Mi-am si gasit cateva site-uri la care usnt fidel, cum e https://adona.ro/ de exemplu, de aici imi iau mereu curelele si pantofii. Si mai am cateva pentru celelalte haine, camasi etc. va recomand sa faceti la fel! castigati timp!

    1. Deși postarea mea e dedicată celor care (mai) trebuie să meargă la ghișeu ca să își rezolve problemele financiare ori de altă natură, iar tu faci reclamă unui site de shopping, am aprobat comentariul tău din două motive: în primul rând pentru că și eu m-am mutat aproape în totalitate pe online cu tot ce înseamnă plăți (la cumpărături nu prea mă atrage online-ul – doar la electrocasnice îmi comand de pe net), iar în al doilea rând ai compus fain comentariul, deci… să fie puțină plasare de produse, că nu e cu supărare! 🙂 P.S. Data viitoare e pe bani. 😉

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.