Copiii de azi, adulții de mâine

Unul dintre cele mai abordate, discutate, disecate subiecte în România ultimelor decenii este cel al educației. Oamenii au păreri, încearcă să afle cât mai multe date și să găsească soluții la situații tot mai grave care îi afectează pe copii. Mulți apelează la specialiști, a căror voce – care exprimă informații adunate în ani de experiență – trebuie ascultată. Asta fac și eu acum, prin publicarea unui material interesant, scris de psihologul Natalia Iosif, despre problemele celor mici și despre o soluție aparte propusă de specialistul orădean. Vă invit la lectură. E chiar interesant. 🙂


Natalia Iosif, psiholog

Citeam recent un articol cu informații știute, cunoscute, văzute, întâlnite, observate de orice mamă, orice tată, orice educatoare, profesor, polițist sau cadru medical. Se scria următoarele:

”Copiii noştri sunt într-o stare emoţională devastatoare! În ultimii 15 ani, cercetătorii ne-au dat statistici din ce în ce mai alarmante privind o creştere acută şi constantă a pericolului de îmbolnăvire mintală a copiilor, care ajunge acum la proporţii de epidemie.”

Și continua articolul cu ceva statistici, recunosc, neverificate de mine… dar nici nu am simțit necesitatea unei verificări. E suficient să observ cazurile din practica profesională, să stau de vorbă cu niște educatoare, să deschid televizorul, să ascult știrile, să observ societatea în care trăim.

Statisticile articolului erau următoarele: 

  • 1 din 5 copii au probleme de sănătate mintală
  • în ultimii 15 ani s-a observat o creştere cu 43% a cazurilor de ADHD
  • în aceeași perioadă a crescut cu 37% numărul adolescenților cu depresie
  • iar rata sinuciderilor la copiii cu vârste între 10 și 14 ani a crescut cu 200%

Dacă aș deschide Google să caut statistici despre nivelul creșterii actelor agresive în școli, în societate, intuiesc deja cifrele alarmante. Pentru cei mai mulți dintre noi, întrebarea persistentă ”Ce să facem?” rămâne doar o întrebare – trecem mai departe, ne vedem de viețile noastre, bucurându-ne (sau nu) că al nostru copil e încă bine mersi, nu ca al vecinului sau al colegului.

Deși sloganul: ”ESTE MAI IEFTIN SĂ PREVII DECÂT SĂ TRATEZI” este bine cunoscut, încă suntem deficitari la a-i înțelege utilitatea în viața de zi cu zi.

Programele de educație psiho-socială pentru copii au un caracter de prevenție. Vorbim de un proces care durează, dar oferă atât celor mici, cât și colectivității posibilitatea de a-și crește și dezvolta controlul asupra determinanților sănătății psihice și emoționale, de a-și îmbunătăți efectiv starea de sănătate fizică și psihică. Este o alegere personală părintească, cu responsabilitate socială și are drept scop asigurarea în viitor a unei mai bune sănătăți psihice și emoționale a copilului tău.

Costă? Da, costă, dar e o investiție care merită toți banii!

Vrem ca ai noștri copii să fie oameni fericiţi, responsabili, echilibrați, sănătoşi, să se adapteze cu ușurință la schimbările rapide ale societății, să facă față provocărilor, dar îi lăsăm cu bone tehnologice și nu ne implicăm în activitățile lor zilnice și nu răspundem nevoilor acute de afecțiune, de acceptare necondiționată…

Trebuie să ne trezim!

Știați că…

  • …copiii care își gestionează mai bine emoțiile au mai mult succes în relație cu ceilalți?
  • …copiii care se exprimă preponderent pozitiv au relații mai bune cu ceilalți?
  • …copiii care își pot stăpâni furia devin mai plăcuți, sunt mai competenți din punct de vedere social?
  • …copiii care știu să își facă cunoscute emoțiile proprii sunt mult mai plăcuți de cei din jur?

Școala lui Pepo oferă săptămânal servicii care au drept scop dezvoltarea inteligenței emoționale, dezvoltarea personală, dezvoltarea socio-emoțională.

Ce este această inteligență emoțională despre care ne dăm seamă că lipsește, dar pe care nu știm să o definim ori să o înțelegem? Cunoscutul autor Daniel Goleman susține că aceste domenii ale inteligenței emoționale nu sunt talente înnăscute, ci mai degrabă abilități ce se pot forma.

Cele 5 domenii principale ale inteligenței emoționale propuse de Peter Salovey sunt:

  • Cunoașterea propriilor emoții (să fii conștient de tine – să poți recunoaște o emoție în timp ce o trăiești)
  • Gestionarea propriilor emoții (să poți să îți gestionezi emoțiile într-un mod constructiv)
  • Motivarea propriei persoane (gestionarea propriilor emoții pentru a atinge un obiectiv)
  • Recunoașterea emoțiilor celor din jur (empatie și conștiență socială)
  • Gestionarea relațiilor (abilități sociale și capacacitatea de a gestiona emoțiile celor din jur)

La Școala lui Pepo, întâlnirile au loc o dată pe săptămână, timp de o oră, pe tot parcursul anului școlar, pe grupe de vârstă.

Orarul întâlnirilor de dezvoltare socio-emoțională:

  • Marți, ora 17:00 – grupă preșcolari (4-6 ani)
  • Marți, ora 18:15 – grupă școlari (7-10 ani)
  • Miercuri, ora 17:00 – grupă preșcolari (4-6 ani)
  • Miercuri, ora 18:15 – grupă școlari – ADHD

Activitățile educaționale din cadrul Școlii lui Pepo sunt organizate și coordonate de către psiholog Natalia Iosif și psiholog Cecilia Coita.

Detalii și înscrieri la numerele de telefon 0753/580.349 sau 0745/590.390 sau completând următoarele formulare online:

Acționează acum în interesul copilului tău!

2 Comments

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.